viernes, 27 de abril de 2012

KREBS UND DIE MENTALEN PROZESS ( TEILL IV )


FÄLLE
Psychische Gesundheit in den letzten Jahren boomte und die Veränderung in diesem Bereich, war auch einer der wichtigsten wissenschaftlichen Fakten und nützlich für die beste medizinische Praxis.
Psychologie, für ihren Beitrag und die Eingabe von neuen Konzepten und theoretischen Modellen und Wissenschaftler aus anderen Wissenschaften, insbesondere der Soziologie, Anthropologie, Pharmakologie und Physik, hat stark enrriquecedído. Heute können Sie als dynamische Wissenschaft, sozialen und hoch wissenschaftlich zu qualifizieren.

Die moderne Psychologie ist bedeutsam, nicht nur in der Theorie und Psychopathologie, sondern geht darüber hinaus und beinhaltet die Arbeit der Institutionen in prcatica werden heute direkt betreffen Profis in interdciplinarios beteiligten Gruppen in alle integriert Prävention und Förderung der psychischen Gesundheit, Forschung und Lehre selber.
Die aktuelle psychologische Wissenschaft, ist auch eine ständige Herausforderung und permanente enfretamiento, studieren und lösen die Probleme der Gesundheit und geistige Hygiene, wo der Körper ist nicht so krank, aber sie sind Menschen oder Wesen sozialen Leiden. Psychologie und Blick, konzentriert sich auf das Studium und das Verständnis für psychische Probleme als Grundlage der menschlichen Widersprüche, Zentrierung intra-und interpersonelle Links, die Raum lassen für viele conflictuarse seelische Belastung, die auch die relevanten Familie der Patienten und ihrer Umwelt oder Lebensraum, als aktive Teilnehmer in den Prozess von Gesundheit und Krankheit der Trauernden.
Es ist wichtig, ehe sie in Kasuistik, machen deutlich, dass sich die Größe Ihrer Erkrankung leiden, nicht auf dem Niveau von Drogen-oder chemisch-biologische Formeln, sondern in Form von mentalen Phänomenen und Wahrnehmungen und dass eine Gruppe von qualifizierten Beobachtern (klinische Psychologen) umfassen psychische Signale (verbale und mentale) und Zeichen des Körpers, um mit den Symptomen der Krankheit zu integrieren, was zu einer gemeinsamen Diagnose und die Interaktion von allen geteilt werden, einschließlich der Patienten.
Die psychotherapeutische Team bestand aus speziell geschulten Fachkräften einschließlich nachdem es zuvor, ausgesetzt Patienten mit schweren psychotischen Situationen und Situationen, die empfindlich wie die Dynamik zwischen Leben und Tod eines Patienten. Dazu gehört auch eine Vorbereitung zu verhindern, dass die Frustration erhöht, wenn es vorhanden zusätzlich zu emotionalen Überlastung Psychotherapie durchgeführt wird, ist erforderlich.
Der Patient wurde uns von dem Onkologen bei der Bestimmung, dass seine Intervention beschränkt war was zu psycho-emotionalen Aspekte des Patienten bezeichnet. Indem man sagt, der Arzt, wurde die Krise nicht Depression zu überwinden oder geändert, trotz der Medikamente verschrieben. Diese Situation behindert und zu komplexeren Chemotherapie und Bestrahlung zur Verfügung gestellt und an die Hinterbliebenen. Verdacht von einem starken Gefühl der Angst, die zu fahren könnten organische und funktionelle Störungen sollten mit geeigneten Psychotherapie korrigiert werden.
Die angewandte Methodik war die Direktive Therapie, kurz-und Notfall-Sitzungen von 45 Minuten zweimal pro Woche für vier Monate. Wir verwendeten Interview-Protokolle von Psychotherapeuten konzipiert. Die Sitzungen wurden aufgezeichnet und Psychologen Beobachter blieb im Anmeldebereich des Hauses der Gessel, der Erstellung ihrer Berichte.
Ein Mitglied unseres Teams interviewt Onkologe Psychotherapie und suchte die folgenden Informationen: Patient Arbeitstätigkeit Alter von 50 Jahren ist im Moment unter ärztlicher Erlaubnis, erleidet einen Gebärmutterhalskrebs-Box, die behandelt und zeigt keine Metastasen. Instabile emotionalen Zustand, leicht zu weinen und Ideen erscheinen in seiner Ansprache Depressionen und tiefe Traurigkeit. So psychotherapeutische Intervention angestrebt wird, denn es wäre "mehr wissen" des Patienten, den besten Weg für eine medizinische Behandlung zu unterstützen.
Fallbericht. -
Mexikanischen Nationalmannschaft Frauen 50 Jahre alt. Aktive Arbeiter (derzeit lizenziert) in Höhe von einer Bibliothek oder Universität. Verheiratet 23 Jahre mit einem akademischen aus der Universität mit einem Alter von 47 Jahren. Mutter von drei Kindern im terminalen Stadium der Adoleszenz.Das Bild einer multiplen Beschwerden und weint leicht, aufgrund von depressiven Gedanken. Being zur Früherkennung von Gebärmutterhalskrebs in fortgeschrittenem Stadium, Chemotherapie und Bestrahlung mit den bekannten Nebenwirkungen behandelt.
Der Patient wird im Haus der Gessel interviewt. Es verfügt über Informationen über Ihren Besuch mit Psychotherapeuten, sondern wird gesagt, überrascht Onkologe Position, weil es, dass, während sie und weinte sagte Stimmungen vielfältige und wechselnde Ideen gefüttert Schicksal glaubt, versteht nicht, was wurde zur Beratung verwiesenpsychologischen, geschweige denn um eine solche Behandlung erhalten. Er versuchte, das Interview zu sagen, dass es keinen Anlass zur Sorge zu stornieren. Er versuchte, uns davon zu überzeugen, dass sein geistiger Zustand war wirklich ausgezeichnet und die Unannehmlichkeit sie zurückzuführen vor allem die Behandlung von Chemotherapie und Bestrahlung, die viel Chaos und körperliche Beschwerden verursacht: "Das vielleicht sollte ich mich nicht beklagen, dann?
Die Anwesenheit von Klinikpersonal ¨ ¨ SOLARIS, vielleicht könnten einige Bedenken in den Patienten, weshalb ich zum Abschluss der Befragung und zu verharmlosen, ihre Depressionen litt sie versuchen, ist zu verursachen. Glücklicherweise gelang es ihnen, genug Material aufzunehmen, um einen vorläufigen Bericht für den Körper, unsere Meinung Arzt über den Patienten wissen zu produzieren: Wir schlagen die Durchführung einer psychotherapeutischen Behandlung und Notfall kurzer Dauer von 32 Sitzungen, mit zwei Besuche mal pro Woche. Depressive Symptome wurde bestätigt. Vorgehen würde, um zu versuchen, um Ihre aktuelle Situation zu ändern, unter Berücksichtigung der Empfindlichkeit der chemischen und Strahlenbehandlung. Das Interview hatte einen Zustand erhöhter Angst und Not geschaffen. Wurde auch berichtet, dass der Patient wissen, weitgehend lehnte der Grund für Ihren Besuch bei uns und aus diesem Grund, das psychologische Gespräch hatte nicht beantragt. Der Bericht mit dem Onkologen erfüllt, betrachtete er, dass trotz der Weigerung des Leidens, er spürte, dass etwas sollte mehr tun, um Gefahr zu laufen, iatrogenizar der Fall. Der Arzt sah, dass der Patient die Behandlung der 32 Psychotherapie-Sitzungen zu akzeptieren.
Verkürzung. -
Die ersten fünf Sitzungen wurden bei Auffinden des Patienten Selbstachtung vermindert abzielen. Er fuhr fort zu erklären, dass der Deal würde helfen, dass sie ihre positive Einstellung zur Beratung Psychotherapie anerkannt akzeptieren, zu den Zuständen leiden, häufige Traurigkeit. Er betonte auch die Rolle der ein geringes Selbstwertgefühl bei Depressionen: Selbstwertgefühl kann durch eine reale oder eingebildete Verlust der Position, von einer Zuneigung oder einer Funktion verloren. Er wies darauf hin, dass die traurigsten Momente in unserem Leben, es kann ein Ausfall für Sex zu sein, nachdem sie von einem Partner oder Partner oder durch den Verlust eines geliebten Menschen in der Familie abgelehnt wurde: ¨ Es gibt Situationen, in wir haben, um Verluste oder Verluste ¨ ... (weint fast erstickend) ausgesetzt worden ist.
Während der folgenden fünf Sitzungen, gingen wir zu laden und sie zu motivieren, sein expressiver mit ihren Gefühlen von einem intra-Aggression gegen extra-aggressive Impulse. In diesem Stadium der Behandlung, sagte der Patient den Kern ihrer Beteiligung. Er erzählte seine Version von etwas, das er niemandem mitgeteilt hatte und dass er nur für sie gerettet: ¨ Vor sechs Jahren reisten mein Mann und ich nach Europa. Beide genossen unseren Urlaub Arbeit. Und außerdem war er ein Sabbatical.Wir sind Mitarbeiter der Universität. Ich arbeite in der Zentralbibliothek und lehrt an der School of Arts. Wir waren in Europa und 25 Tagen. Ankunft in Florenz, Italien, sagte mein Mann, der Freunde in dieser Stadt hatte, mich wollte er bleiben, um einen Abschluss in mittelalterlicher Malerei zu studieren. Die Nachricht hat mich überrascht.Nach mehreren Gesprächen kamen wir überein, dass dies geschehen würde, aber ich war nicht ganz einig. Er behauptete, noch bevor ich wusste, es würde zu bleiben und hatte bis zum Ende der Reise nach comunicàrmelo wartete, so fühlte ich mich nicht nur manipuliert, aber getäuscht durch die Sprungkraft ¨ ... bezieht sich auf die Flughafen: ¨ Ich fühlte mich auseinander. Es war, als ob ich eine Wand, die todito zusammengebrochen, Stein für Stein waren. Du kannst niemandem trauen. Alle scheitern, früher oder später. Diese Rückkehr war sehr, sehr bitter, war voller Wut, Ärger, Wut, die werde meinen Kindern erzählen, wie er alles allein bewältigen war. Ich fühle mich nicht in der Lage, um die Familie zu nehmen. Ich fühlte mich so geschlagen ¨ ... (weint mit tiefem Gefühl).
In weiteren fünf weitere Sitzungen, wurde auf eine Technik der Katharsis zu vermitteln, in denen der Therapeut für sie ausgedrückt wurde ausgesetzt: ¨ Wir müssen tief zu konzentrieren, so dass sie, wir ewig viel hinderlich, dass der Ehemann ¨ Hölle schicken ... ¨ Das unglücklich darüber, dass verdammt schlau, ja mit dem Verständnis, gehen, dass die Befreiung für alle ist, um in der Hölle verrotten ¨ ...
In den fünf folgenden Sitzungen, die Therapeutin zu intellektuell erklären die Dynamik der Depression und zu Faktoren, die diese Bedingung mit schweren psychosomatischen Erkrankungen oder schweren und dass viele dieser Selbstbeschädigung begleiten, in der Regel identifizieren vorgegangen sind, um Schmerzen zu anderen verursachen Nach und nach war der Patient in der Lage, von anderen Gelegenheiten sprechen, wenn beide waren aufgeregt. Er sagte, seine Wut in diese, indem sie Patienten und erfreuen sich großer Gesundheit. Es war nicht schwer zu sehen, dass sie sich schuldig über diese Art von Ressentiments zu spüren. Sie verknüpft Depression mit Enttäuschung und einem Gefühl, von ihrem Mann betrogen. Es machte ihn sehen und zu verstehen, dass, wenn die Kinder gegeben sind, zu glauben, dass ein geliebter Mensch oder desiluciona uns betrügt, zum Beispiel die Geburt eines Geschwisters, und das oft, dass wir sehr traurig zu bekommen. Was passiert, nachdem wir mit einer Depression reagieren, wenn etwas Ähnliches geschieht in unserem Leben und jemand bewegt sich zurück. Es wurde erklärt, dass die Enttäuschungen oder Enttäuschungen Selbstwertgefühl zu verringern, und dass dies durch eine Menge Wut oder Aggression begleitet und oft nehmen Sie es nicht so leicht, wegen der Ausbildung erhalten und deshalb haben wir autoagredimos und wir bekommen sehr traurig und krank. Mit unseren Erklärungen, konnte sie verstehen, dass sein Fall nicht ungewöhnlich war. Und es war nicht schwer, die Bedeutung ihrer Verluste als die Quelle seiner depressiven Zustand zu sehen.
In den folgenden Sitzungen, fragte der Therapeut den Patienten über ihre aktuellen Familienstand, und forderte seine Zustimmung zu der Anwesenheit des Mannes mit der Absicht, zu definieren, zu klären und suchen Sie die gesammelten Informationen.Verwaltete, darüber zu sprechen, konsequent und ohne Groll. Der Therapeut versicherte ihr, dass alles unter Kontrolle zu sein und wird denken, dass die Anwesenheit ihres Mannes und helfen, stark zu verkürzen in ihrer Behandlung. Sie stimmte zu, die Einladung.
Der Mann nahm an der Sitzung und vorsichtig. Kommt nur zwei Sitzungen, nicht kontinuierlich, und die erste wird an der bereitgestellten Informationen erstaunt, mit dem Argument, er hätte nie gedacht, viel Schaden und wussten nicht, die Einzelheiten seiner Wut, vorausgesetzt, dass die beiden hatten eine demokratische Einigung erzielt, wiesie hatten immer in der Vergangenheit, um in Florenz zu bleiben. Dass er nicht unverantwortlich und conntacto war immer noch mit ihr und ihren Kindern, die die Ziele des Aufenthaltes erfüllt und dass es ihm helfen, seine Auszeit, ein besseres Gehalt und eine Neueinstufung in ihrer Arbeit zu beweisen, dem alle profitierten. Bei diesem Treffen machte der Mann keinen Bezug auf irgendeine Entschuldigung für das, was mit ihr passiert ist. In der zweiten Einladung, der Ehemann entschuldigt sich: ¨ Ich dachte immer, viel stärker ... Entschuldigen Sie mich bitte, ich hätte nie gedacht, ich würde so viel Schaden angerichtet ¨ ... (Sie steht auf von seinem Sitz auf und umarmt ihn).
Der Therapeut interpretiert einige Inhalte der Sitzungen mit gehörigen alle unterstützenden: ¨ emotional schwierig zu verstehen, dass, wer sonst liebt uns, um eine Aufgabe der Freiheit selbst verpflichten ¨ ¨ Ihr Mann liebevoll an Sie zurückgegeben, wenn ich gut, dass zu sehen, richtig?Der Patient reagierte mit positiven Gedanken und bekräftigen.
In Session 28, wird der Patient entlassen Argument, dass es nicht mehr versuchen, nach wie vor verhalten, eine andere sein, und sich nicht gegenseitig angreifen. Dass der Krebs kümmert sich nicht darum. Bekräftigt, das fühlt sich mehr Ruhe und Stille, trotz der anstrengenden Anti-Krebs-Behandlungen. Er fühlt, dass die Therapie-Sitzungen haben dazu beigetragen.
SCHLUSSFOLGERUNGEN. -
Ist das ein Fall von schlechter Moral und ein geringes Selbstwertgefühl, dass sich unmittelbar auf den Körper?Ist das ein Fall von hohen Belastungen durch einen Verlust, der die Enttäuschung der Patientin mit vorübergehend durch den Ehemann verlassen erleichtert verursacht?Ist das ein Fall von wenig emotionalen Kontakt Zeit erforderliche Trennung des Paares verursacht dem Patienten eine hilflose Liebe?Ist das ein Fall von tiefen Wunde, die Traurigkeit gespeichert lange Tragen Hass und Groll verursacht?Krebs Ist es ein Krieg zwischen zwei Lebensbereichen (Mann und Frau) ein organisiertes und gut und die andere chaotisch und unberechenbar?
AUSSCHNEIDEN. -
Dies ist ein klassischer Fall von Opposition, wo die Lücken und Einschränkungen sind nur im Kopf des Leidenden.Getrennt von anderen oder sich selbst, unter irgendeinem Vorwand oder Grund ist, um die universellen Ganzen zu widersetzen.Die überwältigende Mehrheit sind keine Engel oder Heilige, aber nur für die Menschen in Taten zu leben, aber dazu müssen wir sehr vorsichtig sein muss von Stolz, Neid, Bosheit und Unwissenheit, die einschränkt und widersetzt sich dem großen Ganzen. Wir müssen sehr bewusst, Leute zu beobachten eifersüchtig, dass kein Austritt von großen Konzentrationslager, in dem wir alle leben. Für jene Leute, wir sind egoistisch, weil sie nicht gehorchen oder tun, was sie uns zu tun: Wir versklaven. Wissen, dass ihre ewige Wachsamkeit hin zu Krankheit und Zerfall des Geistes und des Körpers ist. Untergraben selbst, gegen universelle Vereinigung, eingeschränkte Möglichkeiten, eingeschränkte Weltsicht, ist ihr Motto: ¨ Machen Sie keinen Ausweg aus dem goldenen Käfig ¨. Das ist gegen alle göttliche sein.
Es scheint in der Entrückung zu leben, ist der Weg zur Gesundheit. Und das Ziel, sich zu entwickeln, um sich zuerst zu korrigieren und dann gibt der Welt das Beste von unserer Kreativität. Nichts macht Sinn, so können wir sinnvoll. Dass das Leben nicht aus lebenden laufen. Niemand sage, verabschiedete sich von ihr in einem schwachen oder kranken: Kein Blut, Tränen und Schmerzen, kann es keine neuen Lebens sein. Keine Erneuerung. Nein es, nur hier, nur hier ... Wir sind hier, auf der Suche nach dem Weg, und es gibt eine Straße wartet auf jeden von uns ... und Mutter Natur, unterstützt unsere Reise, wenn wir uns entschieden: Wir brauchen ein breiteres Bewusstsein Helfer entdecken wir, dass die Magie des Das Leben ist überall und in allen unseren Aktionen ... Das ist der Weg, um in dieser Welt gelebt werden ...! Umarme das Leben auf der Suche nach Exploits und tiefe Liebe zu uns mit dem Göttlichen zu füllen und Gesundheit leben und leben lassen, um alle dann in Freiheit, ohne Angst zu gehen, an den Ort, wo die Zeit nicht existiert und darüber hinaus!
Bibliographie. -
UNGEWÖHNLICHE WISDOM. Fritjof Capra. EDIT. KAIROSEntscheidende Punkt. F.CAPRA. EDIT. KAIROSDas Tao der Physik. F.CAPRA. EDIT. P & JDER ORT DER SEELE. Gary Zukav. P & JDer immerwährenden Philosophie. ALDOUS HUXLEY.EDIT. SÜDAMERIKANISCHEGeist und Körper. Rosenblueth. EDIT. CENTURYParadigmen. BARKER, J.A. EDIT. McGraw Hill.ALLGEMEINES von chronischen Schmerzen. Bonica PROCACCI. EDT. L & FKrankheit als eine WEG. Dethlefsen, T., Dahlke, R. EDIT. P & JOBSERVER SELF. Deikman, J.A. EDIT. HINTERGRUND DER KULTUR.

РАК і психічний процес (частина IV)


ВИПАДКИ
Психічне здоров'я бум в останні роки і зміни в цій області, також був одним з найбільш важливих наукових фактів і корисною для кращої медичній практиці.
Психологія, за їх внесок і введення нових понять і теоретичних моделей і вчених з інших наук, особливо соціологія, антропологія, фармакології та фізики, має значно enrriquecedído. Сьогодні ви можете претендувати як динамічна наука, соціальна і дуже наукове.

Сучасна психологія має важливе значення не тільки в теорії і психопатології, але йде далі і включає в себе роботи установи в prcatica сьогодні, безпосередньо зачіпають фахівців інтегровані в групи interdciplinarios участь у всіх Заходи з профілактики та зміцненню психічного здоров'я, навчання і саме дослідження.
В даний час психологічна наука, також є постійною завданням і постійним enfretamiento, вивчення та вирішення проблем в області охорони здоров'я і психічної гігієни, де тіло не так боляче, але це люди чи істоти соціальних страждань. Психологія і точки зору, спрямована на вивчення та розуміння психічного як основа людських протиріч, центрування внутрішньо-і міжособистісних зв'язків, які залишають багато місця для conflictuarse емоційний стрес, який також включає в себе відповідні сім'ї пацієнтів і їх місця існування або, як активних учасників у процесі охорони здоров'я і хвороби на похоронах.
Важливо, перш ніж поступається казуїстика, щоб було ясно, що розміри вашого стану страждають не на рівні або наркотиками, хіміко-біологічних формул, але з точки зору психічних явищ і сприйнять, і що група кваліфікованих спостерігачів (клінічні психологи) включає в себе психічні сигнали (словесні і поведінкові) і знаки тіла для інтеграції з симптомами хвороби, що призводить до загальної діагностики та взаємодії загальні для всіх, у тому числі пацієнтів.
Психотерапевтичної команді, що складається із спеціально навчених фахівців в тому числі, піддавалися раніше, хворі з важкими ситуаціями психотичних і ситуацій, пов'язаних з чутливими як динаміка між життям і смертю пацієнта. Це також потребує підготовки, щоб запобігти розчарування збільшується, якщо він присутній на додаток до емоційної психотерапії перевантаження проводилися.
Пацієнт був переданий нам лікар-онколог у визначенні, що його втручання було обмежено в результаті психо-емоційні аспекти пацієнта. Говорячи лікаря, криза не подолати депресію або зміни, незважаючи на наркотики, приписані. Така ситуація перешкоджає і більш складні хіміотерапії і променевої умови і застосовується до скорботним. Підозрюваний у сильне почуття тривоги, які можуть бути рушійною органічних і функціональних порушень повинна бути скорегована відповідним психотерапії.
Методологія була використана директива терапії, короткий і надзвичайні сесії по 45 хвилин два рази на тиждень протягом чотирьох місяців. Ми використовували інтерв'ю протоколи розроблені психотерапевтів. На засіданнях були записані і психологи спостерігачі залишилися в зоні реєстрації Палати Гессель, підготовки своїх доповідей.
Один з членів нашої команди інтерв'ю онколог психотерапії і шукав наступну інформацію: Пацієнт трудової діяльності у віці 50 років в момент знаходиться в лікарняному, страждає шийний поле рак лікують і не показують метастазів.Нестабільний емоційний стан, плакала легко та ідеї з'являються в його адресу депресії і глибоким сумом. Таким чином, психотерапевтичне втручання шукали, бо це "знати більше" пацієнта підтримувати кращий спосіб лікування.
Історія хвороби. -
Мексиканська національна жінок у віці 50 років. Активіст (в даний час ліцензії), що відповідає за бібліотеці або університеті. Замужем 23 років з академічними університету з віку 47 років. Мати трьох дітей в термінальній стадії підліткового віку.Представляє картину численні скарги і плач легко, у зв'язку з депресивними думками. Лікують від раку шийки матки в просунутій стадії, хіміотерапію і опромінення з відомими побічними ефектами.
Пацієнт дає інтерв'ю в Будинку Гессель. Він має інформацію про ваш візит з психотерапевтами, але сказав здивований онколог становище, бо вважає, що в той час як вона плакала і говорила настрої різноманітні і змінюються ідеї вишикувалися загибелі, не розуміє, що був направлений на консультаціюпсихологічний, не кажучи вже отримують таке лікування. Він спробував скасувати інтерв'ю говорив, що немає причин для занепокоєння. Він намагався переконати нас в тому, що його психічний стан було дійсно прекрасним і дискомфорт вони приписували, перш за все, лікування хіміотерапією і променевої, що викликало багато хаос і фізичний дискомфорт », що, можливо, я не повинен скаржитися, то?
Присутність персоналу клініки ¨ ¨ SOLARIS, мабуть, може викликати деяке занепокоєння у пацієнта, тому я намагаюся, щоб обернути інтерв'ю і грати за її депресії вона страждає. На щастя, вони встигли записати достатньо матеріалу, щоб виробляти попередню доповідь для тіла, щоб знати нашу думку лікаря про пацієнта: Ми пропонуємо проведення психотерапевтичного лікування та екстреної короткий термін 32 сесій, з двома візитами раз на тиждень. Депресивні симптоми були підтверджені. Чи буде діяти, щоб спробувати змінити ситуацію, що склалася, з урахуванням чутливості хімічної обробки і випромінювання. Інтерв'ю створив стан підвищеною тривожністю і страждання. Також повідомлялося, що пацієнт знає, в основному, причина Вашого візиту з нами, і з цієї причини, відкинули психологічну інтерв'ю не просив. У доповіді зустрілися з онкологом, він вважав, що, незважаючи на відмову від страждань, він відчував, що щось потрібно робити більше, щоб уникнути ризикуючи iatrogenizar справи. Лікар побачив, що пацієнт приймає лікування 32 сесій психотерапії.
Скорочення. -
Перші п'ять сесій були спрямовані на пошук пацієнта почуття власної гідності зменшився. Він почав пояснювати, що операція допоможе, що вона впізнала свого позитивного ставлення до консультування приймати психотерапію, до держав страждають частими смуток. Він також підкреслив роль низька самооцінка в депресії: почуття власної гідності можуть бути втрачені на реальних чи уявних втрат позиція, любов або функцію. Він зазначив, що найсумніше моменти в нашому житті, може бути невдача для заняття сексом, будучи відкинуті партнера або партнерів, або втрата близької людини в сім'ї: ¨ Є ситуації, в Ми були виставлені втрати або збитки ¨ ... (плаче майже задушливий).
Протягом наступних п'яти сесій, ми виходили запросити і мотивувати їх, щоб бути більш виразним за допомогою своїх почуттів від внутрішньо-агресія по відношенню до особливо агресивні імпульси. На цьому етапі лікування, пацієнт сказав, що основний їх участі. Він розповів свою версію того, що він ніколи не повідомив нікому, і що він збережений тільки для неї: ¨ Шість років тому мій чоловік і я подорожував по Європі. Обидва вони користуються нашим святом роботи. І до того ж він був у відпустці. Ми співробітників університету. Я працюю в центральній бібліотеці і викладає в школі мистецтв. Ми були в Європі і 25 днів. Приїхавши в Флоренція, Італія, мій чоловік, який мав друзів у цьому місті, сказав, що хоче залишитися, щоб вивчити ступінь в середньовічній живопису. Ця новина здивувала мене. Після декількох обговорень, ми погодилися, що це буде зроблено, але я не повністю згоден з цим. Він стверджував, що ще до того, я знав, що залишуся і чекав до кінця поїздки в comunicàrmelo, так що я відчував себе не тільки керувати, але обдурити відмов ¨ ... відноситься до Аеропорт: ¨ я відчував себе розвалюється. Це було, коли б я була стіна, впала todito, камінь за каменем. Ви не можете довіряти нікому. Все не вийде, рано чи пізно. Це повернення було дуже і дуже гіркий, був сповнений гніву, злості, гніву, який збирався розповісти своїм дітям, як він буде стикатися в повній самоті. Я не відчуваю себе в змозі піклуватися про сім'ю. Я відчував себе настільки переміг ¨ ... (плаче з глибоким почуттям).
В іншому п'ять сесій, був підданий техніка катарсису посередником у яких терапевт була виражена її: ¨ Ми повинні зосередитися глибоко, так що він може, ми відправляємо в пекло вічно багато перешкод, що і чоловік ¨ ... ¨ Це незадоволені тим, що кляті хитрий, та йти з розумінням того, що звільнення для всіх, щоб гнити в пеклі ... ¨
Протягом п'яти наступних сесіях, терапевт почав пояснювати інтелектуально динаміка депресії та виявити фактори, які супроводжують цей стан із серйозними психосоматичними захворюваннями або важкими і що багато з цих себе шкоди, як правило, щоб завдавати біль іншим Поступово пацієнт був в змозі говорити про інші випадки, коли обидва були засмучені. Він сказав, що його гнів в цьому, бути терплячим і користуються великим здоров'ям. Це було не важко бачити, що вона відчувала себе винуватою про таку образи. Вона пов'язана з депресією і розчаруванням відчуття того, що обдуреним чоловіком. Це змусило його побачити і зрозуміти, що, коли діти отримують вірити, що кохана людина чи desiluciona обманює нас, наприклад, народження брата або сестри, і що часто, що ми отримуємо дуже сумно. Що відбувається після того, як ми повернемося в реакцію з депресією, коли щось подібне відбувається і в нашому житті, а хтось рухається.Він пояснив, що розчарування чи розчарування зниження самооцінки, і що при цьому відбувається багато гніву чи агресії, часто не приймають так легко, оскільки отримана освіта, і тому ми autoagredimos і ми отримуємо дуже сумний і хворий. З нашими поясненнями, вона зрозуміла, що його справу не було нічого незвичайного.І це було не важко зрозуміти важливість їх втрати в якості джерела свого депресивного стану.
У наступні сесії, терапевт попросила пацієнта про свій поточний сімейний стан, і просив його затвердження у присутності чоловіка з метою визначити, уточнити і знайти зібрану інформацію. Вдалося поговорити про це, послідовно і без образ.Лікар запевнив її, що все буде під контролем, і буде думати, що присутність чоловіка і допомагає скоротити значно в їх лікуванні. Вона погодилася на запрошення.
Чоловік був присутній на нараді і обережними. Поставляється тільки в двох сесіях, а не безперервний, а перше вражений інформацію, стверджуючи, що він ніколи не думав багато шкоди і не знав подробиць його гнів, припускаючи, що обидва досягли демократичного угоди, вони завжди були в минулому, щоб залишитися у Флоренції. Те, що він не був безвідповідальним і conntacto завжди залишався з нею, і їхні діти, які відповідають меті перебування і що вона допоможе йому довести свою відпустку, більш високу зарплату і рекласифікації у своїй роботі,якого всі вигоди. На цій зустрічі, чоловік не згадується жодних вибачень за те, що з нею сталося. У другому реченні, чоловік вибачається: ¨ Я завжди думав, набагато сильніше ... Вибачте будь ласка, я ніколи не думав, що я зробила так багато шкоди ¨ ... (Вона встає зі свого місця і обіймає його).
Терапевт інтерпретує деякі змісту занять з доданою всі підтверджуючі: ¨ емоційно важко зрозуміти, що, хто ще любить нас, щоб брати на себе завдання самої свободи ¨ ¨ чоловік повернувся з любов'ю до вас, якщо я бачу, добре, що чи не так?Пацієнт відповів позитивні думки і твердження.
У сесії 28 пацієнт звільняється, стверджуючи, що він більше не буде намагатися вести себе як і раніше, буде інший, а не нападати один на одного. Те, що рак не хвилює. Знову підтверджує, що відчуває себе більш спокійно і тихо, незважаючи на напружений протиракову лікування. Він вважає, що терапія сесій допомогли.
ВИСНОВКИ. -
Чи є це випадок низький моральний дух і низькою самооцінкою, які безпосередньо впливають на організм?Чи є це випадок високої стрес, викликаний втратою що сприяло розчарування пацієнта будучи тимчасово відмовитися від чоловіка?Чи є це випадок трохи емоційний контакт часу необхідного поділу пара викликає хворий безпорадною любов?Чи є це випадок глибоку рану, яка викликала смуток збережені довго Проведення ненависть і образи?Рак чи це війна між двома життя (чоловік і дружина) і добре організованою та іншої хаотичної та непередбачуваною?
Обробкою. -
Це класичний випадок опозиції, де прогалини і недоліки тільки в свідомості хворого.Окремо від інших чи себе, ні під яким приводом і причиною, є універсальним проти цілого.Переважна більшість не ангели і святі, але тільки для людей, щоб жити в справах, але для цього ми повинні бути дуже обережні, гордості, заздрості, злоби і невігластва, які обмежують і виступає проти великого цілого. Ми повинні бути дуже добре розуміємо людей, спостерігаючи ревниво, що виходу немає великої концтабір, в якому ми всі живемо. Для тих людей, ми егоїстичні, тому що вони не підкоряються і роблять, що хочуть, щоб ми зробили: ми поневолити. Знайте, що їх вічна пильність це шлях до хвороби і розпаду духу і тіла. Підірвати себе, проти універсального об'єднання, обмежені можливості, обмежене світогляд, їх девіз: ¨ Не треба вирватися з клітки золотої ¨. Тобто, щоб бути проти всього божественного.
Схоже, жити в захват, це шлях до здоров'я. І цілі, розвиватися, щоб виправити себе, а потім дати світові найкраще з нашої творчості. Ніщо не має сенс, ми можемо мати сенс. Що життя не закінчується життя. Нехай ніхто не попрощатися з нею в слабкому або болючим: ні крові, розриваючи і болю, не може бути і нове життя. Немає оновлення. Не існує, тільки тут, тільки тут ... Ми тут, дивлячись на нашому шляху, і є дорога чекає кожного з нас ... І мати-природа, підтримує нашої подорожі, коли ми вирішили: Нам потрібно ширше розуміння помічників ми виявляємо, що магія Життя скрізь і у всіх наших діях ... Ось як треба жити в цьому світі! ... Обійми життя в пошуках подвигів і глибокої любові до наповнює нас Божественним здоров'я і живи і дай жити всім на волі, то йти без страху, в те місце, де час не існує, і за його межами!
ЛІТЕРАТУРА. -
НЕЗВИЧАЙНІ мудрості. Фрітьоф Капра. Змінити. KAIROSВажливий момент. F.CAPRA. Змінити. KAIROSДао фізики. F.CAPRA. Змінити. P & JМІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ душі. Гері Zukav. P & JВічної філософії. Олдос HUXLEY.EDIT. ПІВДЕННОЇ АМЕРИКИРозум і тіло. Розенблютом. Змінити. СТОЛІТТЯПарадигми. Баркер, військовий прокурор Змінити. MC GRAW HILL.Загальні положення хронічного болю. Bonica PROCACCI. EDT. L & FХвороба як шлях. Dethlefsen Т., Дальке Р. Змінити. P & JСПОСТЕРІГАЧІВ СЕБЕ. Deikman, військовий прокурор Змінити. ІСТОРІЯ КУЛЬТУРИ.

СОЛІДАРНІСТЬ

ПІДТРИМКА мій брат і солідарність з народом НА УКРАЇНУ ...

CANCER AND THE MENTAL PROCESS (PART IV )

CASES



Mental health has boomed in recent years and the change in that area, was also one of the most important scientific facts and useful for the best medical practice.



Psychology, for their contribution and input of new concepts and theoretical models and scientists from other sciences, especially sociology, anthropology, pharmacology and physics, has greatly enrriquecedído. Today you may qualify as a dynamic science, social and highly scientific.






Modern psychology is significant not only in theory and psychopathology, but goes further and involves the work of the institutions in prcatica today, directly affecting professionals are integrated into interdciplinarios groups involved in all prevention activities and promotion of mental health, teaching and research itself.



The current psychological science, is also a constant challenge and permanent enfretamiento, study and solve the problems of health and mental hygiene, where the body is not that sick, but they are people or beings social suffering. Psychology and view, focuses on the study and understanding of mental problems as a basis of human contradictions, centering intra and interpersonal links that leave room for plenty conflictuarse emotional distress, which also includes the relevant family of patients and their environment or habitat, as active participants in the process of health and disease of the mourners.



It is important, before giving way to casuistry, make it clear that sizing your condition suffering not at the level of drug or chemical-biological formulas, but in terms of mental phenomena and perceptions and that a group of qualified observers (clinical psychologists) includes mental signals (verbal and attitudinal) and signs of the body to integrate with the symptoms of the disease, leading to a common diagnosis and interacting shared by all, including the patient.



The psychotherapeutic team, consisted of specially trained professionals including having been exposed previously, patients with severe psychotic situations and situations involving sensitive as the dynamics between life and death of a patient. This also required a preparation to prevent the frustration increased if it is present in addition to emotional overload psychotherapy conducted.



The patient was referred to us by the oncologist in determining that his intervention was limited resulting in psycho-emotional aspects of the patient. By saying the doctor, the crisis was not overcome depression or modified, despite the drugs prescribed. This situation hindered and to more complex chemotherapy and radiation provided and applied to the bereaved. Suspected of a strong sense of anxiety that could be driving organic and functional disorders should be corrected with appropriate psychotherapy.



The methodology used was the directive therapy, brief and emergency sessions of 45 minutes twice a week for four months. We used interview protocols designed by psychotherapists. The sessions were recorded and psychologists observers remained in the registration area of ​​the House of Gessel, preparing their reports.



A member of our team interviewed Oncologist psychotherapy and sought the following information: Patient work activity 50 years of age at the moment is under medical leave, suffers a cervical cancer box being treated and does not show metastasis. Unstable emotional state, crying easily and ideas appear in his address depression and deep sadness. So psychotherapeutic intervention is sought because it would "know more" of the patient to support the best way for medical treatment.



CASE REPORT. -



Mexican national women 50 years of age. Active worker (currently licensed) in charge of a library or university. Married 23 years with an academic from the university with an age of 47 years. Mother of three children in terminal stage of adolescence.
Presents a picture of multiple complaints and crying easily, due to depressive thoughts.Being treated for cervical cancer in advanced stage, chemotherapy and radiation with the known side effects.



The patient is interviewed in the House of Gessel. It has information about your visit with psychotherapists, but is said surprised Oncologist position because it believes that while she cried and said moods varied and changing ideas lined doom, does not understand what was referred for consultation psychological, let alone to receive such treatment. He tried to cancel the interview saying that there was no cause for concern. He tried to convince us that his mental state was really excellent and the discomfort they attributed most of all, the treatment of chemotherapy and radiation that caused much havoc and physical discomfort, "That perhaps I should not complain, then?



The presence of clinic staff ¨ ¨ SOLARIS, perhaps, could cause some concern in the patient, which is why I try to wrap up the interview and to play down her depression she was suffering. Fortunately, they managed to record enough material to produce a preliminary report for the body to know our opinion physician regarding the patient: We suggest conducting a psychotherapeutic treatment and emergency short duration of 32 sessions, with two visits times per week. Depressive symptoms was confirmed. Would proceed to try to change your current situation, taking into account the sensitivity of chemical and radiation treatment. The interview had created a state of increased anxiety and distress. Was also reported that the patient know, largely, the reason for your visit with us and for that reason, rejected the psychological interview had not requested. The report met with the oncologist, he considered that despite the refusal of the suffering, he felt that something ought to do more to avoid running the risk of iatrogenizar the case.The doctor saw that the patient accept the treatment of the 32 psychotherapy sessions.



Shortening. -



The first five sessions were aimed at locating the patient's self-esteem diminished. He proceeded to explain that the deal would help that she recognized her positive attitude to accept counseling psychotherapy, to the states suffering frequent sadness. It also emphasized the role of low self-esteem in depression: self-esteem can be lost by a real or imagined loss of position, of an affection or a function. He pointed out that the saddest moments in our lives, there may be a failure for having sex, having been rejected by a partner or partners or by the loss of a loved one in the family: ¨ There are situations in we have been exposed to losses or losses ¨ ... (cries almost suffocating).



During the following five sessions, we proceeded to invite and motivate them to be more expressive with their feelings from an intra-aggression towards extra-aggressive impulses. At this stage of treatment, the patient said the core of their involvement. He related his version of something he had never communicated to anyone and that it had saved just for her: ¨ Six years ago, my husband and I traveled to Europe. Both were enjoying our holiday work. And besides he was on sabbatical. We are employees of the university. I work at the central library and teaches at the School of Arts. We were in Europe and 25 days. Arriving in Florence, Italy, my husband, who had friends in that city, told me he wanted to stay to study a degree in medieval painting. The news surprised me. After several discussions, we agreed that this would be done, but I was not totally agree on that. He claimed that even before I knew it was going to stay and had waited until the end of the trip to comunicàrmelo, so I felt not only manipulated, but deceived by the bounce ¨ ... refers to the airport: ¨ I felt myself falling apart. It was as if I were a wall that collapsed todito, stone by stone. You can not trust anyone. All fail, sooner or later. This return was very very bitter, was full of rage, anger, anger that was going to tell my children, how he would face all alone. I do not feel able to take care of the family. I felt so defeated ¨ ... (weeps with deep feeling).



In another five more sessions, was subjected to a technique of catharsis mediate in which the therapist was expressed for her: ¨ We must concentrate deeply, so that it can, we send to hell eternally much hindrance to that of husband ¨ ... ¨ That unhappy that damn crafty, yes go with the understanding that liberation is for all, to rot in hell ¨ ...



In the five subsequent sessions, the therapist proceeded to explain intellectually the dynamics of depression and to identify factors that accompany this condition with serious psychosomatic illnesses or severe and that many of these self harm, as a rule, are to cause pain to others . Gradually, the patient was able to speak of other occasions when both were upset. He said his anger in this by being patient and enjoying great health. It was not difficult to see that she felt guilty about that kind of resentment. She linked depression with disappointment and a feeling of being cheated by her husband. It made him see and understand that when children are given to believe that a loved one or desiluciona deceives us, for example, the birth of a sibling, and that often that we get very sad. What happens after we return to react with depression when something similar happens in our lives and someone moves. It was explained that the disappointments or disappointments decrease self-esteem and that this is accompanied by a lot of anger or aggression and often do not accept it so easily, because of the education received and therefore, we autoagredimos and we get very sad and sick. With our explanations, she could understand that his case was not unusual. And it was not hard to see the importance of their losses as the source of his depressed state.



In subsequent sessions, the therapist asked the patient about their current marital status, and requested its approval to the presence of the husband with the intention to define, clarify and locate the information gathered. Managed to talk about it, consistently and without resentment. The therapist assured her that everything would be under control and will think that the presence of her husband and help shorten greatly in their treatment. She agreed to the invitation.



The husband attended the meeting and cautious. Comes only two sessions, not continuous, and the first is astonished at the information provided, arguing that he never thought much damage and did not know the details of his anger, assuming that the two had reached a democratic agreement, as they always had in the past, to stay in Florence. That he was no irresponsible and conntacto always remained with her and their children who met the objectives of the stay and that it help him to prove his sabbatical, a better salary and a reclassification in their work, which all benefited. At that meeting, the husband made no reference to any apology for what happened to her. In the second invitation, the husband apologizes: ¨ I always thought a lot stronger ... Excuse me please, I never thought I'd done so much damage ¨ ... (She gets up from his seat and hugs him).



The therapist interprets some contents of the sessions with statements accompanying all supporting: ¨ emotionally difficult to understand that who else loves us, to undertake a task of freedom itself ¨ ¨ Her husband lovingly returned to you if I see well that, right?
The patient responded with positive thoughts and affirming.



In Session 28, the patient is dismissed arguing that it will no longer try to behave as before, be another, and not attack each other. That the cancer does not care. Reaffirms that feels more calm and quiet, despite the strenuous anti-cancer treatments. He feels that the therapy sessions have helped.



CONCLUSIONS. -



Is this a case of low morale and low self-esteem that directly affect the body?
Is this a case of high stress caused by a loss that facilitated the disappointment of the patient having been temporarily abandoned by the husband?
Is this a case of little emotional contact time required separation of the couple causing the patient a helpless love?
Is this a case of deep wound that caused sadness saved long Carrying hate and resentment?
Cancer Is it a war between two of life (Husband and Wife) an organized and well and the other chaotic and unpredictable?



TRIMMING. -



This is a classic case of opposition, where the gaps and limitations are only in the mind of the sufferer.
Separate from others or oneself, under any pretext or reason, is to oppose the universal whole.
The overwhelming majority are not angels or saints, but only for people to live in deeds, but to do so we must be very careful of pride, envy, malice and ignorance that limits and opposes the great whole. We must be very aware of people watching jealously that no escape of large concentration camp in which we all live. For those people, we are selfish because they do not obey or do what they want us to do: We enslave. Know that their eternal vigilance is the way to disease and disintegration of the spirit and body.Undermine themselves, oppose universal unification, restricted options, restricted world view, their motto is: ¨ Make no escape from the cage of gold ¨. That is to be against all divine.



It seems to live in the rapture, is the path to health. And the goal, to evolve to correct yourself first and then give the world the best of our creativity. Nothing makes sense, we may make sense. That life does not run out of living. Let no one say goodbye to her in a weak or sickly: No blood, tearing and pain, there can be no new life. No renewal. No there, only here, only here ... We are here, looking for our way, and there is a road waiting for each of us ... and Mother Nature, supports our journey when we decided: We need a broader awareness helpers we discover that the magic of Life is everywhere and in all our actions ... That is the way to be lived in this world ...! Embrace life looking for exploits and deep love to fill us with Divine health and live and let live to all at liberty then to go without fear, to the place where time does not exist and beyond!



BIBLIOGRAPHY. -



UNUSUAL WISDOM. Fritjof Capra. EDIT. KAIROS
CRUCIAL POINT. F.CAPRA. EDIT. KAIROS
THE TAO OF PHYSICS. F.CAPRA. EDIT. P & J
THE PLACE OF THE SOUL. Gary Zukav. P & J
THE PERENNIAL PHILOSOPHY. ALDOUS HUXLEY.EDIT. SOUTH AMERICAN
MIND AND BODY. Rosenblueth. EDIT. CENTURY
Paradigms. BARKER, J.A. EDIT. MC GRAW HILL.
GENERAL CONSIDERATIONS OF CHRONIC PAIN. Bonica PROCACCI. EDT. L & F
DISEASE AS A WAY. Dethlefsen, T., Dahlke, R. EDIT. P & J
OBSERVER SELF. Deikman, J.A. EDIT. BACKGROUND OF CULTURE.