lunes, 16 de diciembre de 2013

PADA THE BEACH

Dalam musim cuti musim sejuk saya , saya biasanya melakukan kiraan berapa banyak atau sedikit dari apa yang saya telah dicapai dalam tempoh dua belas bulan kerja intensif. Jika sesuatu yang diwarisi daripada ibu bapa saya, ia adalah tabiat sentiasa berdedikasi dengan pelaksanaan tugas ... Dan saya berfikir bahawa adalah warisan , kerana tidak ada wang tetapi hanya untuk mendapatkan oleh dan masih berkuat kuasa. Siapa memberitahu saya bahawa saya juga mewarisi akhlak dan nilai-nilai yang baik, yang juga perlu menerima bahawa ini adalah prinsip yang saya telah dapat menyimpan bertahan dalam dunia yang paling sering menjual jiwanya kepada syaitan sebagai pertukaran bagi apa-apa sama ada bahan atau apa-apa pengkhianatan bahawa mereka boleh memberikan banyak kepuasan , wang tunai keras ... Ya , saya menerima bahawa sukarela. Tetapi apabila tiba ke pantai pada waktu pagi , saya mencela idea banyak dan imej -yang- seperti yang dikatakan , saya intrapersonal memaksa pengiraan semula . Dan saya perlu mengatakan bahawa idea ini seorang guru sambilan di kolej saya : "Cuba mengambil kira apa yang telah dicapai dalam tempoh dua belas bulan, yang akan membolehkan anda untuk mengelakkan Peter Prinsip " ... Prinsip ini , bercakap tentang tahap ketidakcekapan yang kita terdedah kepada dalam kehidupan dan tuan saya telah menemui satu kaedah untuk mengelakkan semua Semak Semula dialami dalam tempoh masa dan memikirkan semula tentang matlamat diperolehi dan tiada kejayaan untuk membina analisis ini , membekalkan senjata merancang pendekatan baru dan mula untuk menakluk matlamat lain ... saya akan menambah beberapa varian ...

Alfred Adler , doktor dan ahli psikologi Austria , telah mengatakan bahawa manusia dibezakan daripada yang lain , kerana ia adalah satu matlamat concretador . Kami sentiasa mencari untuk mereka, kita adalah spesis yang pergi mencari gol. Buddha juga bercakap mengenainya, tetapi telah mengatakan bahawa keinginan, matlamat- lelaki terdedah kepada sakit dan ia mencadangkan kita cuba untuk mengelakkan sebanyak keinginan untuk tidak menghadapi sakit yang tidak perlu. Yang benar adalah bahawa otak kita meletakkan kami dalam koordinat tertentu yang , kami merasa sangat sukar untuk melarikan diri : bahawa masa , ruang, perintah, imaginasi ...

Tidak ada aktiviti manusia yang tidak termasuk masa : Apabila . Ruang : di mana . Memerintahkan By: Yang ini di sana sini. Imaginasi A: Ia kelihatan seperti itu dan ini adalah seperti yang ...

Satu spesis manusia , yang mempunyai ciri-ciri yang tertentu , tetapi mungkin yang paling penting, ialah mengenai perasaan kita ... dan sangat berbeza daripada apa yang dialami oleh haiwan tertentu , kerana kita dalam spesis kita, kita dapat mencapai perasaan besar yang kurang siasat mana-mana binatang lain di planet kita.

Kajian semula matlamat saya , saya sentiasa cuba untuk sasaran mereka berdasarkan kepada perasaan saya: Yang menyebabkan saya ini atau pencapaian itu? Itu rasa ? Membawa saya ke mana? Membawa sesuatu ?

Matlamat saya, keinginan saya , meletakkan mereka di tempat-tempat yang beacon besar umat manusia, jika ia tidak dipandu oleh perasaan yang dibuat oleh mereka : belas kasihan , persahabatan , kasih sayang, persefahaman, kewujudan bersama . Saya rasa di luar konteks, tetapi matlamat atau pencapaian atau hawa nafsu , telah terhablur seratus peratus ...

Di pantai, duduk di pasir lembut dan halus putih beliau , laut inspirasi saya, jed hijau , bumi yang luas itu kehebatannya , kelimpahan itu. Inspirasi saya meningkat dengan camar dan albatros pelbagai diperhatikan di langit biru dan keluli bersih dalam penerbangan senyap dan peluncur . Saya memecah inspirasi saya dengan ikan lumba-lumba tiba-tiba muncul dan melompat-lompat di sana sini, menyimbah air di sekeliling. Dan jauh, di kaki langit, mata saya berada di bot-bot kecil yang boleh dilihat berulang-alik laut dibawa oleh angin yang bertembung dengan layar berwarna-warni yang diberikan gerakan menenangkan berirama dan harmonik dalam tanah redondes yang menjadikan kehilangan langit pada jarak yang jauh ... Ah ! bahawa perasaan halus dicapai pada pantai yang cerah di mana musim sejuk tidak pernah datang , dari sana , saya kembali untuk menyambung semula dengan semangat yang baru dan dorongan , matlamat kewujudan yang akan datang saya yang telah dianugerahkan , bahawa masa , ruang, usaha dan imaginasi dengan banyak sebab sentimental. ..

No hay comentarios:

Publicar un comentario