miércoles, 13 de noviembre de 2013

TAKDIR YANG

Keadaan di mana seseorang menjadi begitu tidak dapat dielakkan akibat daripada rantaian peristiwa , memandangkan apa yang dikatakan kuasa yang didakwa dan tidak diketahui yang akan menentukan apa yang telah berlaku: Itulah yang ditakrifkan dalam beberapa cara, dengan nama destinasi ...

Tetapi, bagi saya, destinasi, digunakan lebih daripada yang tidak dapat dielakkan , dengan pembelajaran yang perlu dilakukan dalam kehidupan sekejap kami selama kami tinggal di bumi ini.

Yang telah dinyatakan , dalam banyak kes, terdapat keadaan dan situasi dalam kehidupan, dipersembahkan dengan cara yang hanya mungkin telah dijelaskan oleh kewujudan sesuatu ditakdirkan seseorang itu boleh membawa dengan apa-apa dan mana-mana jalan, tetapi mengambil yang salah dan poof ! kemalangan itu berlaku. Yang telah diberi nama destinasi , rakyat juga mendapat untuk mengatakan bahawa peristiwa itu diberikan , kemalangan itu terpaksa mengemukakan, tidak dapat dielakkan dan hampir selalu menambah, untuk beberapa perkara yang berlaku ! ...

Kebenaran dalam perkara-perkara tersebut , adalah bahawa tidak ada destinasi. Kita adalah makhluk , bahawa ya , terdedah kepada pembelajaran dan kehidupan adalah hanya satu pengembaraan yang hebat, dengan berakhir yang begitu yakin : Kematian ...

Tiada siapa yang menjemput kita untuk datang ke kehidupan, kita muncul dengan gabungan sperma dan telur , yang diberikan oleh dua haiwan wanita dan lelaki yang dipanggil , yang membawa kepada keuntungan yang lama sembilan bulan di dalam rahim wanita itu, melalui semua struktur haiwan penciptaan : Kami adalah burung , amfibia , mamalia , mencapai bentuk haiwan yang dipanggil manusia ...

Kita terdedah kepada pelbagai halangan dan sempadan. Kemahiran fizikal dan intelektual yang dibangunkan dalam yang sangat perlahan dan beransur-ansur. Tidak pernah mendapat untuk membangunkan semua potensi kami , setakat yang tidak mempunyai - yang amat menggalakkan majoriti dalam mana-mana ciri-ciri fizikal atau kuasa otak yang kita boleh menyampaikan keunggulan maut ke atas spesies lain di planet ini. Kita mesti dijaga dan dilindungi oleh ibu bapa kita , sebahagian besar daripada kewujudan kita, sejak dari awal kita sehingga dewasa sangat lewat dan banyak perlu dibantu sepanjang hayat ...

Untuk semua ini mesti ditambah kesilapan pendidikan kami: Kebimbangan dan menjana idea-idea yang rendah diri dan kelemahan. Ibu bapa kita akhirnya beralih kepada umat muda, lemah dan pengecut menyebabkan mereka sukar untuk mengatasi trauma psikologi dengan panjang pendek tinggal di pesawat ini. Semua penjagaan memberi tumpuan diberikan, perlu berhati-hati dengan apa yang anda lakukan, maka sesuatu yang boleh sueder Dan bagaimana tidak? Jika dalam apa-apa kehidupan ini boleh berlaku dan apa yang lebih dikhuatiri mengalami sakit, datang lumpuh atau musnah dan ibu bapa tidak bersedia untuk menghadapinya, terdapat juga ibu bapa yang memusnahkan hidup mereka untuk berurusan dengan jenis ini keguguran .. .

Sukar untuk mengatasi dalam langkah-langkah latihan kami awal, kebanyakan masa , jika tidak semua masa, zaman kanak-kanak menjadi sinonim dengan takdir. Satu destinasi yang lebih berakar umbi dalam struktur dan kemungkinan sebenar kesedaran terhad kami: Bodoh adalah seperti bodoh untuk mengatakan ... Bodoh ialah sasaran bodoh ... Concepcion dibentuk klasik berasaskan kira bahawa lebih sebaliknya, ia adalah cermin pantulan diputarbelitkan budaya kita.

Kehidupan adalah satu pengembaraan dan ini membawa kepada kematian , suka atau tidak. Sudah tentu kita akan, pada satu ketika, spesies yang akan membimbing apa yang menaikkan mutasi dan dengan itu kebal dan kekal abadi, di sini dan di planet lain. Tetapi dalam masa yang mana kita bergerak , kita masih di ambang pengarah pentas dan apa prejudis menaikkan ia- kerana- semasa, kita akan melambatkan apparition dunia bahawa dengan kursus-kursus lain dan ufuk lain walaupun abad akan datang.

 Tetapi jika hidup disediakan membawa kepada kematian , maka pilihan yang terbaik kewujudan, akan, tanpa mengira prasangka budaya kita dan masa yang menunggu, mempunyai kebijaksanaan untuk memilih pengembaraan kami dan menikmati ia, mengetahui kehilangan kita ini kapal terbang. Ini adalah, pertama , tergesa-gesa untuk memilih bagaimana kita mahu hidup supaya dia boleh mati dengan maruah. Dan Ahi , yang menggabungkan dengan tepat konsep Destinasi: Destinasi tidak belajar apa-apa tetapi !

Maka hendaklah ada berhubung dalam kehidupan yang menghadapi keadaan ini atau itu dan tidak semestinya bermakna bahawa tidak ada kemungkinan pengubahsuaian: Ada orang yang menyimpan rungut apa kehidupan memberikan anda dan menggusarkan benang tentang tidak dapat hidup kerana ia berlaku kepada orang lain. Ini adalah orang-orang yang menyimpan segala-galanya dan semua orang envying goyah ...

Jika saya mempunyai keupayaan untuk memilih dan pilih apa yang saya benar-benar suka , insurans hayat , akhirnya akan sonrreirme : Saya menjadi saya mahu menjadi diri sendiri dan memberi badan dan pembikin filem Untuk telefon bimbit untuk aktiviti itu. Sudah tentu, yang mungkin termasuk beberapa halangan , lebih Walau bagaimanapun, jika saya menganggap bahawa ini adalah satu pembelajaran tidak destinasi - pedang yang sebahagian daripada pengembaraan saya, termasuk tanggungjawab untuk menghadapi mereka , kerana apa yang ia adalah untuk memenuhi misi saya untuk menjadi makhluk yang lebih baik dan lebih lengkap dan bagaimana? menyelesaikan halangan-halangan seperti bukannya menafikan atau tidak mahu menerima.

Ia adalah kira-kira mengiktiraf bahawa hidup adalah membuang saya. Apakah reka bentuk yang saya perlu menghadapi dan menyelesaikan . Itulah titik. Tidak mengalami atau victimizàndome menikmati diri saya untuk diletakkan di atas tapak di mana kehidupan telah meletakkan saya ... Sesuatu yang adalah apa yang saya perlu belajar dan menggilap semasa lawatan singkat saya di menembak pesawat ini. Dan apa yang perlu saya lakukan dalam pengembaraan yang anda pilih untuk menjadikan ia lebih menarik dan menarik : Dengan wang dan tanpa wang, sihat dan tidak sihat , lemah atau kuat.
Tetapi dia menghadapi cabaran , belajar dari mereka semua dari masa ke masa ...

Kuasa mempunyai beberapa kelebihan melihat kehidupan dari perspektif yang saya mencadangkan: Pertama , jika ia adalah sesuatu yang saya perlu menggilap pada saya, tidak ada cara untuk berbuat sebaliknya , iaitu jika saya tidak mempunyai banyak sumber bahan dan saya mesti berurusan dengan kehidupan tuntutan ekonomi yang besar, jika saya berpindah walaupun sedikit apa yang saya ada untuk hidup pulirme tidak lagi berlaku dan misi saya perlu menjadi sesuatu yang saya tidak perlu menyelesaikan objektif asas dalam hidup saya untuk memenuhi pembelajaran saya. Kedua, jika saya seorang pemerhati yang baik akan melihat bahawa ujian saya , cabaran saya, tujuan rujukan Berkaitan , iaitu saya dapat melihat dengan jelas , maka kemudian saya boleh mempercepatkan penyelesaian dan juga mengubah suai mereka : Saya tidak mempunyai sumber kewangan, maka dengan segera saya perlu menumpukan diri saya dalam situasi atau keadaan yang mewujudkan meringankan diri mereka sendiri dan tidak merumitkan aku dan juga meletakkan saya dalam kedudukan yang bersubahat saya untuk mengubah keadaan saya atau mengubah suai. Ketiga , bahawa jika saya bertemu dengan pembelajaran saya dan saya tidak merumitkan kewujudan, kehidupan itu sendiri memberikan saya peluang lain untuk meneruskan pulièndome dan memenuhi evolusi saya untuk menjadi manusia yang sebenar . Saya menukar muka surat ..

Default Tiada apa-apa dalam kehidupan, kuasa kononnya tersembunyi atau tidak diketahui , kita adalah makhluk membawa kepada kematian dan miskin syurga `dan kita telah belajar adalah untuk bertindak sebagai satu kumpulan untuk menangani risiko dan bahaya di dunia dan hadir di hadapan lawan kami memaksa kedua-dua spesies lain seperti orang-orang kita sendiri dan menghapuskan . Ia adalah masa untuk menerima misi kami tanpa rasa kesal , kita adalah makhluk yang kita belajar untuk menyelesaikan apa yang hidup menawarkan semua dirangka dalam satu pengembaraan yang menarik yang menarik melalui pembelajaran setiap hari membuatkan kita umat yang lebih baik dan menjemput kita untuk otak kita kepada pembangunan sepenuhnya dengan keputusan yang lebih baik untuk meneruskan perjalanan berani , penuh kasih sayang , untuk simfoni alam semesta ...

No hay comentarios:

Publicar un comentario